fbpx

Grozs

Veselība

Našķoties ATĻAUTS – Veselīga uztvere par veselīgu uzturu

By 17.08.2020.No Comments

Diezgan bieži izskanējis uzskats, ka veselīga un pārdomāta ēšana neiet kopā ar našķošanos. Tomēr, lai cik tas neticami neliktos, īstie našķi pareizajā laikā un vietā patiešām var kļūt par taviem sabiedrotajiem harmoniskā ceļā uz sabalansētu un pilnvērtīgu uzturu.

VISU VAI NEKO

Cilvēkiem ir tendence tiekties uz galējībām – visu vai neko. Un, runājot par uzturu, tas “visu” sevī bieži vien ietver virkni dažādus pamatotus, gan arī pilnīgi nepamatotus aizliegumus un ierobežojumus. Piemēram, nedrīkst ēst saldumus, našķus vai uzkodas starp ēdienreizēm.

Iespējams, kādam šāda strikta pieeja strādā arī ilgtermiņā, taču novērojumi rāda, ka tas aizliegtais auglis lielākoties kļūst arī viskārdinošākais. Un arvien biežāk prātu sāk nodarbināt domas par un ap šo aizliegumu, kam agri vai vēlu seko savu izvirzīto prasību pārkāpšana.

Tā savukārt rezultējas pašpārmetumos un vēl striktākos aizliegumos uz priekšdienām. Lai izvairītos no šī nevēlamā riteņa, apzināti ieplāno kad un kādus našķus tu ēdīsi, bet pārējā laikā savas domas un enerģiju velti kam daudz būtiskākam nekā ēdiens.

VESELĪGAS UZKODAS

Tāpat našķi bieži vien tiek sasaistīti ar kaut ko neveselīgu, lai ko tas katram arī nozīmētu. Tomēr ir tik daudz iespēju pagatavot gardumus pašu spēkiem, kas ne tikai lieliski garšos, bet būs arī vērtīgas un uzturvielām bagātas uzkodas, teicami papildinot tavu ikdienas ēdienkarti. Ja nav laiks gatavot, tad arī veikalu plauktos mūsdienās ir pieejams nudien plašs piedāvājums visām gaumēm un prasībām. Atliek tikai nedaudz pievērst uzmanību produktu etiķetei un sastāvam.

Ko vēl ņemt vērā:

NEAIZSTĀJ MALTĪTES
Našķi nav paredzēti, lai ar tiem aizstātu pilnvērtīgas maltītes, tāpēc vienmēr seko līdzi, lai esi kārtīgi paēdis un aiz vēlmes našķoties patiesībā neslēpjas kāda izlaista vai pārāk knapa pamata ēdienreize.

IEKLAUSIES SEVĪ
Tāpat ieklausies sevī, vai roka pēc kāda garduma nestiepjas kādu emociju iespaidā. Iespējams, tas, kas Tev šobrīd visvairāk nepieciešams, ir saruna ar labu draugu, pastaiga, karsta vanna vai vienkārši salda snauda, nevis emociju notiesāšana.

IZBAUDI!
Ja reiz našķojies, tad izbaudi! Ēd tikai to, kas tev patiešām garšo un izjūti katru kumosu. Nesteidzies un velti visu uzmanību tikai ēšanas procesam.

NEVAINO SEVI
Ja ikdienā lielākoties ēd patiešām pārdomāti un pilnvērtīgi, tad savu reizi vari atļauties apēst jebko bez sirdsapziņas pārmetumiem. Lai arī ieteicams izvēlēties kvalitatīvus un vērtīgus našķus, tomēr nekad un nekādos apstākļos ēdienam nevajadzētu saistīties ar vainas sajūtu, pašpārmetumiem vai vēlmi “atstrādāt” apēsto. Jo ēdiens nav tikai degviela vai uzturvielu bumba, bet arī stāsts par tavu emocionālo labsajūtu un veselību.

Rakstu konsultēja: sertificēts uztura koučs un fitnesa trenere Ilona Zālmane

Mēs Avenei īpaši piedomājam, lai mūsu saldējumi būtu ne tikai gards, bet arī uzturvielām bagāts un veselīgs našķis, kas dos Tev enerģiju un dzīvesprieku! Izbaudi bez vainas sajūtas Bumbieru – Melleņu (tikai 60 kcal), Ķiršu – Ananasu (bez pievienota cukura!) vai kādu citu mūsu saldējuma garšu. Mājaslapā katra saldējuma aprakstā redzams sastāvs un uzturvērtība, tāpēc droši pārliecinies pats! 

Leave a Reply

PIEGĀDE PAR BRĪVU! 👀
PIEGĀDE PAR BRĪVU! 👀